HoldemForum.net Forum Index HoldemForum.net
Forumet för pokerintresserade

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

rakeback

Post new topic   Reply to topic    HoldemForum.net Forum Index -> Pokertermer
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dark2
Rank: Stege

PostPosted: Thu Jun 16, 2005 9:25 am    Post subject: rakeback Reply with quote

Skulle någon kunna förklara vad som menas med rakeback då det ofta står i samband med olika bonus erbjudanden.
Back to top
View user's profile Send private message
ChrisDEFC
Rank: Royal Flush

PostPosted: Thu Jun 16, 2005 10:30 am    Post subject: Reply with quote

rake är ju vad spelsiterna tar från potten, brukar ligga på mellan 5-10% sen rakeback borde väl då rimligtvis va en del av raken som du drar in till bolaget som du får tillbaka, istället för att ha en fast bonussumma så får du som % på det du spelar...
Back to top
Deadmoney

PostPosted: Thu Jun 16, 2005 5:32 pm    Post subject: Reply with quote

Om ChrisDEFC har rätt är låter jag vara osagt, men jag vet att en variant på rakeback är om du värvar folk till pokersiten (de anmäler sig via en speciell länk som du tillhandahåller) så får du x procent av raken som dina värvade genererar.
Molgan

PostPosted: Fri Jun 17, 2005 1:25 pm    Post subject: Reply with quote

Lirat lite på opkerchamps dom har rakeback utbetalas 1 gång i månaden tror jag. Som chris sa så är det en liten % av raken du spelar in till bordet som du får tillbaka..
Webmaster
Site Admin

PostPosted: Tue Oct 18, 2005 12:45 pm    Post subject: Reply with quote

Molgan wrote:
Lirat lite på opkerchamps dom har rakeback utbetalas 1 gång i månaden tror jag. Som chris sa så är det en liten % av raken du spelar in till bordet som du får tillbaka..

Pokerchamps betalar ut en gång i veckan. Att komma upp i 25% rakeback (utan mellanhänder) är inte speciellt svårt. För de som spelar lite högre är 30-35% också ganska lätt. Max är 50% vilket du behöver vara en riktig lirare för att klara av.
Ponthuz

PostPosted: Thu Aug 24, 2006 3:51 pm    Post subject: Reply with quote

Har precis läst igenom erbjudandet från tellpoker med 193 % rakeback.

Funderade till lite om det här kunde gälla mig som nästan enbart spelar turneringar.

Om man spelar sit & go tex så är det en avgift på tex 20+2 där en rake på 2 går till bolaget så att säga.
Men i turnering på 20 $ finns ingen "synlig" rake utan bolaget tar en stor rake från den sammanlagda prissumman( det här har ni säkert lagt märke till )

Får man rake tillbaka från turneringsspel?
Back to top
HotBanana

PostPosted: Sat Aug 26, 2006 1:18 am    Post subject: Reply with quote

Då vi på prop-poker.com har avtal med Tellpoker vet jag att du får rake tillbaka på deras turneringar, de e annars ovanligt att man får det.
Back to top
Webmaster
Site Admin

PostPosted: Sat Aug 26, 2006 1:34 am    Post subject: Reply with quote

Du får 10 rejkade händer för varje $1 du betalar i turneringsavgift. Exempelvis en turnering som kostar $10+1 får du 10 rejkade händer för.
Jennez

PostPosted: Sun Aug 27, 2006 1:18 pm    Post subject: Reply with quote

Deadmoney wrote:
Om ChrisDEFC har rätt är låter jag vara osagt, men jag vet att en variant på rakeback är om du värvar folk till pokersiten (de anmäler sig via en speciell länk som du tillhandahåller) så får du x procent av raken som dina värvade genererar.

ChrisDEFC har rätt. Det du snackar om kallas för affiliate-avtal. Det är alltså inte rakeback. Rakeback får en spelare från sin egen rake, inte någon annans.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    HoldemForum.net Forum Index -> Pokertermer All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum