| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Dark2 Rank: Stege

|
Posted: Thu Jun 16, 2005 9:25 am Post subject: rakeback |
|
|
| Skulle någon kunna förklara vad som menas med rakeback då det ofta står i samband med olika bonus erbjudanden. |
|
| Back to top |
|
 |
ChrisDEFC Rank: Royal Flush
|
Posted: Thu Jun 16, 2005 10:30 am Post subject: |
|
|
| rake är ju vad spelsiterna tar från potten, brukar ligga på mellan 5-10% sen rakeback borde väl då rimligtvis va en del av raken som du drar in till bolaget som du får tillbaka, istället för att ha en fast bonussumma så får du som % på det du spelar... |
|
| Back to top |
|
 |
Deadmoney Rank: Royal Flush
|
Posted: Thu Jun 16, 2005 5:32 pm Post subject: |
|
|
Om ChrisDEFC har rätt är låter jag vara osagt, men jag vet att en variant på rakeback är om du värvar folk till pokersiten (de anmäler sig via en speciell länk som du tillhandahåller) så får du x procent av raken som dina värvade genererar. _________________ I am teh nuts |
|
| Back to top |
|
 |
Molgan Rank: Royal Flush
|
Posted: Fri Jun 17, 2005 1:25 pm Post subject: |
|
|
Lirat lite på opkerchamps dom har rakeback utbetalas 1 gång i månaden tror jag. Som chris sa så är det en liten % av raken du spelar in till bordet som du får tillbaka.. _________________ NEJ! jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker ibland. |
|
| Back to top |
|
 |
Webmaster Site Admin

|
Posted: Tue Oct 18, 2005 12:45 pm Post subject: |
|
|
| Molgan wrote: | | Lirat lite på opkerchamps dom har rakeback utbetalas 1 gång i månaden tror jag. Som chris sa så är det en liten % av raken du spelar in till bordet som du får tillbaka.. |
Pokerchamps betalar ut en gång i veckan. Att komma upp i 25% rakeback (utan mellanhänder) är inte speciellt svårt. För de som spelar lite högre är 30-35% också ganska lätt. Max är 50% vilket du behöver vara en riktig lirare för att klara av. _________________ Probabilities suxx! |
|
| Back to top |
|
 |
Ponthuz Rank: Royal Flush
|
Posted: Thu Aug 24, 2006 3:51 pm Post subject: |
|
|
Har precis läst igenom erbjudandet från tellpoker med 193 % rakeback.
Funderade till lite om det här kunde gälla mig som nästan enbart spelar turneringar.
Om man spelar sit & go tex så är det en avgift på tex 20+2 där en rake på 2 går till bolaget så att säga.
Men i turnering på 20 $ finns ingen "synlig" rake utan bolaget tar en stor rake från den sammanlagda prissumman( det här har ni säkert lagt märke till )
Får man rake tillbaka från turneringsspel? |
|
| Back to top |
|
 |
HotBanana Rank: Royal Flush
|
Posted: Sat Aug 26, 2006 1:18 am Post subject: |
|
|
| Då vi på prop-poker.com har avtal med Tellpoker vet jag att du får rake tillbaka på deras turneringar, de e annars ovanligt att man får det. |
|
| Back to top |
|
 |
Webmaster Site Admin

|
Posted: Sat Aug 26, 2006 1:34 am Post subject: |
|
|
Du får 10 rejkade händer för varje $1 du betalar i turneringsavgift. Exempelvis en turnering som kostar $10+1 får du 10 rejkade händer för. _________________ Probabilities suxx! |
|
| Back to top |
|
 |
Jennez Rank: Royal Flush

|
Posted: Sun Aug 27, 2006 1:18 pm Post subject: |
|
|
| Deadmoney wrote: | | Om ChrisDEFC har rätt är låter jag vara osagt, men jag vet att en variant på rakeback är om du värvar folk till pokersiten (de anmäler sig via en speciell länk som du tillhandahåller) så får du x procent av raken som dina värvade genererar. |
ChrisDEFC har rätt. Det du snackar om kallas för affiliate-avtal. Det är alltså inte rakeback. Rakeback får en spelare från sin egen rake, inte någon annans. |
|
| Back to top |
|
 |
|